Friday 18 May 2012

Growing Love Part 1

Assalamualaikum n hye to everyone..may today Allah bless you all..dalam post aku kali ni, aku nak cite pasal journey aku kat alam university & moment2 aku dengan teman2 terhebat yang aku jumpe dan sayang ketat2..haha..bile kite jumpe someone for the 1st time, kite just anggap perkara tu normal sahaja tanpa kite sedar hari ke hari, kasih dan sayang kita makin merebak ke setiap sendi dan urat dalam badan kite nih..sebelum aku transfer ke Uitm kampus kuantan, aku wajibulghunnah jalani minggu orientasi yang dah biase aku join since form 1 di Uitm kampus Jengka..tp kan minggu MDS yg aku join ni btol2 menguji ketahanan dan kesabaran aku..tido lewat, bangun awal, pegi beli air kat koperasi xleh, round2 kat kampus tu smpai lembik lutut aku..dlm minggu tu,mmg hidung aku kecut kembang kecut kembang tahan marah tp sabo je la..lepas habis je minggu tu, kitaorang budak asasi law and tesl transfer ke kampus kuantan,mase tu aku rase heaven giler kot mcm baru dibebaskan lepas 10 tahun dalam lokap..

kitaorang selalu duduk same2 coz xkenal ramai orang..hihi..

with hanan, my only friend from my batch at mrsmkt n vice president of Uitm Kuantan

haaa..ni plak fatin, my only friend time skolah rendah dulu..comelnyeee..













..



It's time to talk about my life kat Uitm kuantan..sampai sane memang best sgt2 coz blik pon macam rumah, lepas tu dekat plak dengan ecm mall n mega mall..melompat kegirangan la aku cam kanak2 ribena..then,aku berkenalan ngan roomate aku, syida, ara, fizah dan teha..mule2 jumpe memang cover habis,ade yang ok je family bile family dah balik,ade jugak yang homesick..macam2 ragam la..gelak sorang aku dalam hati (padahal, kalu xmsuk mrsm dulu mesti nangis banjir satu bilik bile family  tinggal)..hehe..

lama-kelamaan, ibarat dilekatkan gam gajah kitaorg yg satu bilik ni selalu keluar mane2 same2...kalau dulu,kitaorang nak buat pape sume cover, skarang bile dah rapat, nak kentut tarak masalah punyer..haha..
lagi satu,byk benda yang aku dapat rase dan pegi utk kali pertama dengan diorang..

my lovely roomates..comel2 semua..

Beach run..xlari pon,teman je kawan2 yang lari..huhu

teman2 yang rapat dalam kelas..sengeh je...

hujung minggu,aktiviti wajib kuar pegi mall..bukan pegi cuci mate,tp bli makanan la..

waktu malam abis kelas, tunggu makanan dalam pagar u dibwah pancaran cahaya bulan dan lampu jalan..

aku mmg salah sorang peminat fanatik BR..biar mahal,asal sedap dimakan..bile selalu makan,badan pon semakin tebal lemak..

mkn2 di Rasamas ECM bersama housemate..tema: pkai shawl @ pashimina

jalan2 di pantai teluk cempedak bersama geng2 yg aku rapat..bestnye bile kene angin laut..

hasil karya kami atas pasir..nk ukir atas batu keras sangat..pasir je la yang kami mampu,,hehe

rilex jap atas batu lepas keletihan main ombak..ombak laut k,bukan ombak rindu..haha



Forever is a very long time. How is it that people can talk so casually about a concept that we cannot even wrap our minds around? Sometimes we have a friend and we sense that our souls are very closely connected. We know that the connection is above time and space. We know that wherever we are in our lives we will always remain friends. Even if we do not see each other for years we are able to pick up right where we left off. This is what people mean when they say friends forever. 

No comments:

Post a Comment